Tudnivalók
Csökkentsd a guminyomást

  Sok ember nem foglalkozik többet a levegőnyomással mint, hogy felfújja a kereket arra az értékre, amit az ajtó mellett talál. Ez megfelelő utcai használatra, de más a helyzet, ha az autó legurul az aszfaltról. A gyártók (az autó és a gumigyártók) meghatározzák a nyomásra vontakozó ajánlásaikat, amelyek a jármű súlyától és a gumimérettől függenek, figyelembe véve az utak paramétereit az autó átlagfogyasztását, valamint a terepgumi élettartamát. A terepen való közlekedés nem egyenlő az előbbivel.Ha csökkented a nyomást, akkor megnő a terepgumi tapadása a talajon, ezért megnő a vontatási erő. Számokban kifejezve, ha felezed a levegőnyomást, akkor majdnem megduplázódhat a felület, ami érintkezik a talajjal.

 

Légy óvatos néhány dologgal:

 

-Ha alacsony nyomáson vagy, ne menj túl gyorsan, mert felmelegszik és sokkal jobban kopik a gumi.

-A terepgumi is könnyebben lejön a felniről, nagy sebességű kanyarodásnál.

-Módot kell találnod arra is, hogy mielőtt eléred az aszfaltot, vissza kell fújni a kereket. Ajánlatos egy 12 V-os kompresszort beszerezni.

-Vigyázzni kell továbbá arra, hogy ne üsd fel egy kiálló sziklán, vagy peremen. Ezt a sebesség megfelelő megválasztásával kerülheted el.

-Ha oldalra dőlve mész, könnyebben bekerül sár vagy homok a terepgumi és a felni közé, ami belső nélküli abroncsnál eresztéshez vezethet.


Dátum: 2011-04-30 01:32:12
Partnereink: